Hvordan kan vi hjælpe dig?

Help center

Nedenfor har vi opstillet svar på de spørgsmål, der hyppigst stilles til os.

Hvis du måtte have et spørgsmål til din bestilling, som ikke er et af de nedenstående, så skriv endelig til vores kundeservice, ved at klikke på ”Kontakt os”-knappen nederst på denne side.

Min bestilling

Du kan finde alt information om din bestilling herunder.

Hvor finder jeg mit ordrenummer?

Dit ordrenummer vil altid fremgå øverst på den ordrebekræftelse, vi har tilsendt dig, når du har lagt en bestilling hos os.

Vores ordrenumre har følgende format: #123456.

Kan jeg ændre størrelse i min ordre?

Ja, du kan godt ændre din ordre, såfremt den ikke er afsendt fra vores lager.

Hvis du ønsker at ændre din ordre, bedes du kontakte vores kundeservice. Vores support-team har mulighed for at ændre din ordre, så længe den ikke er afsendt fra vores lager.

Kan jeg ombytte min ordre?

Vi tilbyder ikke direkte ombytning via vores returportal.

Vi anbefaler derfor, at du sender den vare retur, du ønsker ombyttet, og efterfølgende aflægger en ordre, på den ønskede vare, du ønsker i stedet for.

Ved at udføre ombytningen på denne måde sikrer vi, at der ikke sker nogle fejl.

Hvis du er i tvivl angående vores ombytningspolitik, kan du til enhver tid kontakte vores kundeservice. Vores support-team vil sidde klar til at hjælpe dig.

Kan jeg annullere min ordre eller dele af den?

Ja, du kan annullere din ordre helt eller delvist, såfremt den ikke er afsendt fra vores lager.

For at annullere din ordre, enten helt eller delvist, bedes du kontakte vores kundeservice.

Hvorfor har jeg ikke modtaget jeres mails?

Hvis du oplever, at du mangler din ordrebekræftelse eller anden mail fra os, anbefaler vi, at du tjekker dit spam-filter. Det er vores oplevelse, at vores mails en gang i mellem skjuler sig dér.

Oplever du ikke at finde vores mails i dit spam-filter, bedes du kontakte vores kundeservice.

Levering

Du kan finde alt information om levering herunder.

Hvor lang er leveringstiden?

Vi opererer med flere leveringsintervaller, blandt andet:

  • Dag-til-dag levering.
  • 5-14 hverdages levering.
  • 5-21 hverdages levering.

Enkelte sneaker- og streetwearmodeller samt størrelser har længere leveringstid. Årsagen er, at vi ikke har varen på lager, og derfor skal bestille varen hjem fra vores samarbejdspartnere. Vi har samarbejdspartnere over hele verden, hvorfor leveringstiden varierer alt efter, om indholdet i din ordre skal hentes hjem fra Europa, USA eller Asien.

Du kan altid se den estimerede leveringstid på produktet, når du klikker ind på dets produktside.

Du kan også altid kontakte vores kundeservice, hvis du er i tvivl om levering og leveringstid.

Hvilke fragtfirmaer sender I med?

Vi sender vores pakker med GLS eller Post Nord.

Du har mulighed for at få din ordre leveret til en pakkeshop, eller til din private adresse med hjemmelevering.

Kan min pakke leveres i weekenden?

Ja. GLS leverer pakker til pakkeshops alle lørdage.

GLS tilbyder ikke levering til din private adresse i weekenden.

Hvordan kan jeg følge leveringen af min pakke?

Du kan følge leveringen af din ordre hos GLS eller Post Nord, når ordren er afsendt fra os og har forladt vores lager.

Du kan følge din pakke hos GLS gennem linket her: https://gls-group.eu/DK/da/home

Du kan følge din pakke hos Post Nord gennem linket her: https://www.postnord.dk/

For at følge leveringen, skal du indsætte dit forsendelsesnummer i fragtfirmaets tracking-system, for at se, hvor din pakke befinder sig.

Vær opmærksom på, at du først kan tracke din ordre, når den er afsendt fra vores kontor. Har du bestilt en ordre med længere leveringstid, vil du derfor ikke kunne følge pakken, før den er afsendt fra os.

Kan jeg afhente min ordre hos jer?

Nej, du kan desværre ikke afhente din ordre hos os.

Hvad koster levering?

Vi har oplistet leveringsgebyrer nedenfor for henholdsvis GLS og Post Nord:

GLS

  • Levering til pakkeshop: 20 kr.
  • Hjemmelevering: 45 kr.


Post Nord

  • Levering til pakkeshop: 40 kr.
  • Hjemmelevering: 55 kr.

Returnering

Du kan finde alt information om returnering herunder.

Hvordan returnerer jeg en ordre?

For at returnere en pakke til os skal du bruge vores returportal: https://www.returnflows.com/da/thesneakerstore-dk

Læs nedenstående, før du returnerer

Vi tager ikke varerne retur hvis:

1. Varerne ikke fremstår som nye.
2. Returfristen på de 30 dage er overskredet (Returfrist ved julehandel er 15. januar)
3. Varerne ikke er pakket forsvarligt ind.
4. Varerne har været udsat for røglugt eller lignende.
5. Kasse, hangtags eller mærker er fjernet/beskadiget.
6. Varerne ikke er de oprindelige vi har sendt afsted.

*Printer påkrævet. Pakkelabelen vil blive leveret som PDF-fil. Det er derfor nødvendigt, at du har adgang til en printer, så du kan udskrive det.

Du kan læse mere om vores returbetingelser her: https://thesneakerstore.dk/pages/retur

Hvad koster det at returnere en ordre?

Returnering hos os koster 39 kr. i returneringsgebyr, som fratrækkes det oprindelige købsbeløb i din ordre.

Hvor lang returret har jeg?

Du har 30 dages returret på alle produkter hos The Sneaker Store.

Ordre købt som julegave kan returneres frem til den 13. januar.

Du har mulighed for at udvide din returfrist ved behov herfor. For at udvide din returfrist bedes du kontakte vores kundeservice.

Har I modtaget min returnering?

Hvis du har sendt din ordre retur gennem vores returportal, kan du bruge pakkenummeret på fragtlabelet til at tracke din forsendelse. Her kan du se, hvor langt din returnering er nået og se, om vi har modtaget den.

Du kan tracke din returpakke her: https://gls-group.eu/DK/da/home

Vær opmærksom på, at vi har op til 10 hverdages behandlingstid på returneringer.

Hvordan returnerer jeg en ordre, jeg har fået i gave?

For at returnere en ordre, du har modtaget som gave, skal denne sendes retur gennem vores returportal som normalt.

Du bedes derfor henvende dig til gavegiveren, således vedkommende kan oplyse dig ordrenummer og e-mail, der er tilknyttet ordren.

Vi har ikke mulighed for at udbetale refunderingen til andre bankkonti, end den, der tilhører det betalingsmiddel, der er blevet brugt, da ordren blev lagt.

Reklamation

Du kan finde alt information om reklamation herunder.

Hvordan meddeler jeg en reklamation?

For at meddele os om en reklamation, bedes du kontakte vores kundeservice.

For at vi kan foretage en retmæssig vurdering af den vare, du ønsker at reklamere over, bedes du sende følgende i mailen til vores kundeservice:

  • Årsag til varens problem, og hvordan det er opstået.
  • Tydelige billeder taget i godt lys, fra alle varens vinkler. Vi gør opmærksom på, at vi vil bede om flere billeder, hvis ikke det dækker behovet for vurderingen.
  • Det ordrenummer, der tilhører varen.

Når vi har modtaget din besked, vil vi foretage en vurdering af din reklamation. Vi gør opmærksom på, at vi forbeholder os retten til at afvise en reklamation, hvis ikke denne findes gyldig i overensstemmelse med vores politik herom.

Du kan læse mere om vores reklamationspolitik her: https://thesneakerstore.dk/pages/reklamation

Størrelsesguides

Find hjælp til at finde den rigtige størrelse i din yndlings sneaker herunder. Vi har lavet størrelsesguides til alle de populære sneakerbrands.

Jordan størrelsesguide

Klik på linket for at blive ført videre til vores Jordan størrelsesguide

Nike størrelsesguide

Klik på linket for at blive ført videre til vores Nike størrelsesguide

New Balance størrelsesguide

Klik på linket for at blive ført videre til vores New Balance størrelsesguide

Yeezy størrelsesguide

Klik på linket for at blive ført videre til vores Yeezy størrelsesguide

Adidas størrelsesguide

Klik på linket for at blive ført videre til vores Adidas størrelsesguide

Vedligeholdelse

Find alt information om vedligeholdelse af dine sneakers herunder.

Hvordan passer jeg bedst på mine sneakers?

Inden du tager dine sneakers i brug, skal du imprægnere dem. Vask dem cirka hver anden uge, eller når du synes, at de trænger. Hold dem langt væk fra radiatoren og vaskemaskinen, og benyt gerne crease protectors, da de sørger for, at dine sneakers hverken creaser eller folder. Se vores renseprodukter her.

Hvordan forlænger jeg levetiden på mine sneakers?

Først og fremmest kan dine sneakers’ levetid forlænges ved at imprægnere dem og vaske dem ofte. Du kan finde vores imprægnering og renseprodukter her. Derudover anbefaler vi, at du benytter crease protectors, så dine sneakers ikke creaser eller folder. Og så skal du lade være med at spille fodbold i dem, tage dem på i byen eller lignende.

Hvordan skal jeg opbevare mine sneakers?

Når dine sneakers står der hjemme, er det mest optimale at opbevare dem et tørt sted og ikke tæt på radiatorer eller anden form for varme. For at dine sneakers kan holde sin form og dermed holde sig flotte i lang tid, anbefaler vi, at du bruger vores plastik skotræ.

Hvordan gør jeg mine sneakers rene?

Når du skal rengøre dine sneakers, skal du bruge en klud, vand, en skål, en børste, plastik skotræ og et renseprodukt. Du har nok allerede en klud derhjemme, men det resterende til at rense dine sneakers med, kan du købe her. Vi har skrevet en guide til, hvordan du skal rense dine sko i vores blogindlæg “Sådan renser du dine sneakers”.

Kan jeg vaske mine sneakers i vaskemaskinen?

Vi anbefaler, at du lader være med at vaske dine sneakers i vaskemaskinen. Der er stor risiko for, at dine sneakers’ kvalitet kan blive forringet - særligt hvis de er i ruskind eller nubuck. Derudover kan limen i skoen smelte og lave misfarvninger. Læs, hvordan du skal rengøre dine sneakers på den mest skånsomme måde i vores blogindlæg “Sådan renser du dine sneakers”.

Kan man bruge varmt vand til at rense sine sneakers?

Ja, du kan sagtens benytte varmt vand til at rengøre dine sneakers - Så længe vandet ikke overstiger 30 grader. Faktisk anbefaler vi det. Husk dog at tage højde for dine sneakers’ materiale, når du skal rense dem. Ruskind tåler eksempelvis ikke, at man renser det med en hård børste. Læs en detaljeret guide til, hvordan du renser dine sneakers her.

Kom i kontakt med os

Har du fortsat spørgsmål til en ordre, vores service eller noget helt tredje?